Älskade hatade

Som jag har längtat efter dig. I veckor har jag pratat om dig, hur jag saknat dig och hur varm och glad jag blir av att se dig. Du får mig att vilja skutta av glädje och brista ut i lyckliga fnitter. Samtidigt gör du mig lugn, jag älskar att bara blunda och känna hur du smeker min hud, varje centimeter som jag mer än gärna blottar för dig.

 

Nu är du här. Det är lördag. Jag sitter hemma i mina mjukisar, i sällskap av mörka tankar. Jag är inte på humör för att bli betagen av din strålande uppenbarelse men det bryr du dig inte om. Du bländar mig med ditt väsen, du låter mig inte vara. Du sipprar in och når mig trots att jag försöker glömma att du är här.

 

Jag fick inte välja när du skulle komma men jag trodde att du alltid var välkommen, att jag alltid ville vara nära dig. Nu får du mig bara att må dåligt. Jag vill att du ska försvinna men du ger dig inte, du fortsätter vara underbar och fantastiskt vacker.

 

Du översköljer mig med ångest, ångest över att jag inte vill vara med dig. Du påminner mig om hur dålig jag är som inte älskar dig nu när du är här och min långa längtan är över. Jag trodde du skulle göra mig lycklig med din blotta närvaro men jag älskar dig inte idag. Det betyder att någonting är fel på mig. Jag är inte mottaglig för det du ger mig. Kraven du omedvetet ställer på min lycka hindrar mig från att känna. Mitt självhat växer till nya höjder och jag undrar om jag någonsin kommer kunna omfamna det jag älskar.

 

Demonstrativt ignorerar jag dig hela dagen. Jag vill inget hellre än att låta dig behaga mig, ge mig all den energi jag saknat, men av någon anledning orkar jag inte vara lycklig idag. Alla älskar dig och det gör mig förtvivlad att jag inte är en av dom.

 

När dagen är över och du tillslut ger upp och lämnar mig känner jag mig tom. Jag vet inte om du kommer tillbaka imorgon, men jag vet att det inte var sista gången jag såg dig.

 

Jag hoppas jag är redo att älska dig som jag vet att jag borde, nästa gång du är här. Att jag inte blir påmind om allt mörker när du lyser så starkt..

 

Älskade hatade sol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0